آسانسور چیست: کار، انواع مختلف و کاربرد آنها

آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس، آماده ارائه خدمات تبليغات مجازي براي كسب و كارها، مشاوره رايگان 05137571626

آسانسور چیست: کار، انواع مختلف و کاربرد آنها

۲۰ بازديد
امروزه تغییرات زیادی در زمینه هایی مانند صنعت، کامپیوتر و همچنین نرم افزار رخ داده است. آنها پیشرفت قابل توجهی در تمام بخش های مختلف داشته اند. با فشار دادن سوئیچ یا دکمه، یک جعبه فلزی را صدا می کنید که شما را با خیال راحت از طبقه ای به طبقه دیگر منتقل می کند. در واقع برای ساختمانی که بیش از چهار تا پنج طبقه دارد، آسانسور الزامی است. برای اکثر مردم، آسانسور سهولت و همچنین راحتی را ارائه می دهد و همچنین زندگی را برای افراد معلول جسمی آسان تر می کند. این مقاله به این موضوع می پردازد که آسانسور چیست، چگونه کار می کند و انواع آن.

آسانسور چیست؟
آسانسور را می‌توان به عنوان آسانسور الکتریکی تعریف کرد که به عنوان حمل و نقل عمودی کالا و همچنین افراد در بین طبقات ساختمان‌ها با استفاده از سطل‌ها یا سیلوها استفاده می‌شود. طبق معمول، اینها با موتورهای الکتریکی فعال می شوند که همچنین برای به حرکت درآوردن کابل های سیستم وزنه تعادل برای تراکنش درایو مانند بالابر، در غیر این صورت، سیال هیدرولیک را برای بالا بردن یک پیستون استوانه ای مانند جک پمپ می کنند. این آسانسورها در بسیاری از زمینه ها مانند کشاورزی، تولید و غیره استفاده می شوند. آسانسورها بر اساس نیاز ما به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. آسانسورها اغلب در جدیدترین سازه‌های چند طبقه استفاده می‌شوند، به‌ویژه در جاهایی که استفاده از ویلچر غیرعملی است. آسانسور چگونه کار می کند؟ اصل کار آسانسور یا بالابر مشابه سیستم قرقره است. برای برداشت آب از چاه از سیستم قرقره ای استفاده می شود. این سیستم قرقره را می توان با سطل، طناب با چرخ طراحی کرد. یک سطل به طنابی متصل است که از سراسر چرخ عبور می کند. این می تواند برداشتن آب از چاه را بسیار آسان کند.
به طور مشابه، آسانسورهای فعلی از همین مفهوم استفاده می کنند. اما تفاوت اصلی این دو عبارتند از: سیستم های قرقره به صورت دستی کار می کنند در حالی که آسانسور از مکانیسم های پیچیده ای برای حمل بار آسانسور استفاده می کند. اساساً آسانسور یک جعبه فلزی به اشکال مختلف است که به یک طناب فلزی بسیار سخت متصل می شود. طناب فلزی سخت از میان نواری روی آسانسور در موتورخانه عبور می کند. در اینجا یک نوار مانند یک چرخ در سیستم قرقره است که طناب فلزی را محکم بچسباند. این سیستم می تواند توسط یک موتور کار کند. هنگامی که سوئیچ روشن است، موتور را می توان با بالا و پایین رفتن یا توقف آسانسور فعال کرد. آسانسور را می توان با اجزای مختلف آسانسور یا قطعات آسانسور که عمدتاً شامل سیستم کنترل سرعت، موتور الکتریکی، ریل، کابین، شفت، درب (دستی و اتوماتیک)، واحد محرکه، بافر و دستگاه ایمنی می باشد، ساخت. انواع مختلف آسانسور انواع مختلف آسانسور یا آسانسور شامل آسانسور ساختمانی، آسانسور کپسولی، آسانسور هیدرولیک، آسانسور پنوماتیک، آسانسور مسافربری، آسانسور باربری، آسانسور کششی/کابلی، آسانسورهای مسکونی، آسانسور بدون اتاق ماشین و غیره است.

نکاتی برای مالکان آسانسور

نکات ایمنی آسانسور

  • مراقب قدم های تان باشید، کابین آسانسور ممکن است کاملا با کف هم تراز نباشد.
  • دور از در ها بایستید، لباس ها و وسایل دستی را از جلوی در دور نگه دارید.
  • کودکان و حیوانات خانگی را محکم در آغوش بگیرید .
  • مسافرانی که به در ها نزدیک تر هستند، باید اول پیاده شوند.
  • اگر در ها باید باز نگه داشته شوند، دکمه DOOR OPEN را فشار دهید و نگه دارید ، یا از کسی بخواهید که دکمه را برای شما فشار دهد.
  • هیچ وقت سعی نکنید از بسته شدن در جلوگیری کنید، منتظر آسانسور بعدی باشید.
  • به نشانه های کف توجه کنید .
  • اگر هنگام توقف آسانسور در ها باز نشدند، دکمه DOOR OPEN را فشار دهید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.