انکودرهای آسانسور

آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس، آماده ارائه خدمات تبليغات مجازي براي كسب و كارها، مشاوره رايگان 05137571626

انکودرهای آسانسور

۱۲ بازديد
تضمین یک سواری ایمن و قابل اعتماد در هر زمان هدف در صنعت آسانسور است. انکودرهای آسانسور امکان کنترل دقیق آسانسور عمودی و اندازه گیری سرعت را فراهم می کنند، که برای اطمینان از ایمنی سرنشینان و مکانیکی در استانداردهای انطباق تولید ASME A17.1 ایالات متحده و کانادا و CAN/CSA B44 ضروری است. انکودرهای آسانسور برای اطمینان از عملکرد ایمن و موثر آسانسورهای برقی وظایف متعددی را انجام می دهند: کموتاسیون موتور آسانسور کنترل سرعت آسانسور کنترل درب آسانسور موقعیت یابی عمودی گاورنرهای آسانسور انکودرهای دیناپار قابلیت اطمینان و دقت را در تعیین موقعیت و سرعت حرکت آسانسور فراهم می کنند و در عین حال ارتباط برقرار می کنند. اطلاعات بازخورد به رایانه ای که سرعت موتور آسانسور را کنترل و تنظیم می کند. انکودرآسانسور جزء حیاتی در سیستم کنترل آسانسور هستند که به آسانسور اجازه می دهد تا در سطح کف متوقف شود، درها را باز کرده و کاملاً ببندد و سواری نرم و راحت را برای مسافران فراهم کند.

طراحی موتور آسانسور دو دسته اصلی آسانسور برقی وجود دارد: آسانسور موتور کششی دنده ای و آسانسور موتور کششی بدون دنده. آسانسورهای موتور کششی دنده ای توسط موتورهای بردار متصل به گیربکس هدایت می شوند. چرخ دنده، به نوبه خود، چرخ های کششی یا شیارها را به حرکت در می آورد، که قرقره های شیاردار هستند که کابل ها را حرکت می دهند و خودرو را بالا و پایین می کنند. اگرچه آسانسورهای موتور کششی دنده ای قابل اعتماد هستند، تجهیزات حجیم باید در اتاق ماشین قرار گیرند. که هزینه را افزایش می دهد و فضا را اشغال می کند. آسانسورهای موتور کششی بدون دنده رویکرد متفاوتی دارند. به جای ترکیب موتور برداری/گیربکس، آنها از موتورهای DC با آهنربای دائمی استفاده می کنند که مستقیماً به بار کوپل شده اند. موتورها از نظر قطر بزرگتر اما باریک تر هستند. این عامل شکل پنکیک آنها را قادر می سازد یا در بالای آسانسور در بالابر قرار گیرند و نیاز به اتاق ماشین را از بین ببرد.
برای هدایت و حفظ ایمنی کابین آسانسور و وزنه تعادل از ریل آسانسور استفاده می کنند که اصطلاحاً به آن ها ریل راهنما نیز گفته می شود. ریل های راهنما از جنس فلزی و با مقطع T شکل ساخته می شوند.

آسانسورهای کششی مشاهده منبع آسانسور کششی (همچنین به عنوان آسانسورهای الکتریکی شناخته می شوند) رایج ترین نوع آسانسورها هستند. کابین آسانسور با استفاده از طناب‌های فولادی بر روی یک قرقره شیاردار بالا کشیده می‌شود که معمولاً در صنعت به آن شیار می‌گویند. وزن ماشین از سال 1900 توسط یک وزنه تعادل متعادل می شود. گاهی اوقات دو آسانسور طوری ساخته می شوند که کابین آنها همیشه به طور همزمان در جهات مخالف حرکت می کنند و وزنه تعادل یکدیگر هستند. امروزه برخی از آسانسورهای کششی به جای طناب های فولادی معمولی از تسمه های فولادی تخت استفاده می کنند. تسمه های فولادی تخت به دلیل داشتن هسته فیبر کربنی و پوششی با اصطکاک بالا بسیار سبک هستند و به روغن یا روان کننده نیاز ندارند. به دلیل این ویژگی ها، مصرف انرژی آسانسور در ساختمان های بلند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برخی از سازندگان آسانسور از این فناوری استفاده می کنند مانند Otis (تسمه های پلی اورتان Gen2)، شیندلر (Suspension Traction Media برای سری های 3300 و 5500) و Kone (UltraRope)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.