سفارش سريع سايت ، رزرو وقت جلسه رايگان
37571626 – 051
از ابتداي زندگي بشر تا كنون انسان براي رفع نياز و رساندن منظور و هدف خود به ديگران، از اشكال و طرحهاي مختلفي استفاده كرده است. همانطوركه انسانهاي اوليه با طراحي روي سنگ و ديوار غارها، ارتباط برقرار كرده و مفاهيم را به يكديگر انتقال ميدادهاند، امروزه نيز نوع جديدي از اين برقراري ارتباط و انتقال مفهوم در سطح جهاني، انجام ميشود. شركتها، مشاغل، كسبوكارهاي كوچك و بزرگ، سازمانها، نهادها، ارگانها و حتي مغازهها و بوتيكهاي كوچك سطح شهر، براي شناساندن خود و كسبوكارهايشان به مردم و مخاطبان هدفشان، به طراحي لوگو روي آوردهاند. و همين امر باعث شده است تا بازار طراحان گرافيك براي طراحي لوگو در مشهد ،بسيار پر رونق باشد. اما آيا ميتوان طراحي لوگو را به هر كسي سپرد؟ آيا لوگو فقط يك نشان و لوگو ساده است؟ يا در كسبوكارها نقشي بيش از اين بازي ميكند؟
باتوجه به اينكه متقاضيان طراحي لوگو در مشهد بالا رفته است، بر آن شديم تا نكاتي در رابطه با لوگو، انواع آن و لزوم داشتن لوگوي مخصوص را براي شما متقاضيان عزيز شرح دهيم. اگر متقاضي طراحي لوگو در مشهد هستيد، با ياراپلاس همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي درباره سفارش طراحي لوگو، كسب كنيد.
لوگو چيست و چه انواعي دارد؟
لوگو يا آرم، طرحي گرافيكي است كه از علائم، حروف و گاه تصوير تشكيل شده است. طراح لوگو، با چينش ويژه اين موارد در كنار هم، طرحي گاه خوانا و گاه ناخوانا براي نامهاي تجاري ايجاد ميكند و ويژگي اصلي لوگوي طراحي شده اين است كه كاملا متمايز از لوگوهاي ديگر و داراي مشخصهاي مخصوص به نام تجاري مورد نظر است.
لوگو در واقع طرحي جذاب و متمايز است كه هويت يك مجموعه، كالا يا خدمات مشخصي را بازنمايي ميكند. به هر جا كه نگاه كنيد، بيشك يك لوگو به چشم خواهد خورد. از لباسها و اشيا گرفته تا پرچمها و ارگانهاي نظامي، همه و همه داراي نشان خاصي هستند كه معرف كاربري و هويت آنها است. لوگو بايد منحصر به فرد باشد و اين همان جيزي است كه هر نام تجاري از لوگوي خود انتظار دارد. طراحان گرافيگ ياراپلاس، براي طراحي لوگو در مشهد از سه ساختار استفاده ميكنند كه در ادامه هر كدام را شرح ميدهيم.
مونوگرام
مونوگرام به روشي در طراحي لوگو گفته ميشود كه به دليل طولاني بودن نام تجاري مورد نظر، از حروف اول كلمات نام تجاري، براي طراحي لوگو استفاده ميشود. معمولا از اين حروف، با رعايت ترتيب قرارگيري آنها در نام تجاري، استفاده ميكنند. از نمونه طراحي به روش مونوگرام ميتوان به لوگوي گوچي و ال جي اشار كرد. طراحان گروه ياراپلاس كه خدمات طراحي لوگو در مشهد را ارائه ميكنند، با ذوق هنري خود به اين حروف شكل و ظاهر هنري و جذاب خواهند بخشيد.
پيكتوگرام
اين نوع لوگو، شكلي است كه به نام، عرصه فعاليت و يا مفاهيم مرتبط با نام تجاري اشاره دارد. اين سبك لوگو تقريبا پرطرفدارترين سبك طراحي لوگو در مشهد است. دليل آن نيز مشخص است، هميشه يك شكل ساده، راحتتر در ذهن ثبت ميشود و هر كسي با هر زباني، با نگاه كردن به لوگوي پيكتوگرام ميتواند با آن ارتباط برقرار كند. در اين روش ممكن است طراح، از نام برند در كنار شكل استفاده كند. اما تمركز بر روي طراحي شكل است و نه نام و حروف. نمونهاي از اين نوع طراحي لوگوي اپل، اينستاگرام، پوما و نايك است.
لوگوتايپ
اين نوع لوگو طرحي نوشتاري است. به اين صورت كه طراحان گرافيك در آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس براي طراحي لوگو در مشهد ،لوگوي مورد نظر را با استفاده از فونتهاي مرسوم طراحي ميكنند. در واقع اين نوع لوگو، تركيبي از حروف يا كلمهي مخفف شدهاي است كه مرتبط با برند است. براي مثال ميتوان به لوگوي شركتهاي گوگل و ياهو اشاره كرد. نوع ديگري از طراحي لوگو وجود دارد كه در اين دسته قرار ميگيرد. كه در آن، يك يا چند حرف از لوگو تغيير شكل داده ميشوند. به اين طراحي Letterform ميگويند. مثالي از اين نوع طراحي ميتوان به لوگوي شركتهاي ناسا، آي بي ام يا شبكه اچ بي او اشاره كرد.
لوگوي تركيبي
اين نوع طراحي گرافيكي همانطور كه از اسمش پيدا است، تركيبي از روشهاي ديگر است و دست طراح در طراحي لوگو باز است و ميتوان از هر روشي كه مناسب و جذاب به نظر برسد، استفاده كند. براي نمونه ميتوان به لوگوي شركتهاي آديداس، بيك يا لوگوي باشگاههاي فوتبال اشاره كرد.
چرا بايد براي نام تجاري برند خودمان لوگو داشته باشيم؟
وقتي همه عواملي ضروري در ايجاد يك تجارت در شهرمان را در نظر ميگيريد، طراحي لوگو در مشهد ،ممكن است به عنوان اولويت اصلي به نظر نرسد. اما در اصل بايد اينطور باشد! ممكن است اين زمزمه در ذهنتان تكرار شود كه «شايد اصلاً به لوگو احتياج نداريم». اما اين درست نيست. بيشك لوگو، يكي از بخشهاي جدايي ناپذير در مراحل ساخت نام تجاري موفق است. بنابراين، اگر نميدانيد چرا يك لوگو اينقدر مهم است دلايلي كه ياراپلاس، بهترين تيم طراحي لوگو در مشهد، در ادامه توضيح ميدهد را به خوبي مطالعه كنيد.
جلب توجه
اين روزها با اين بازار رقابتي نفس گير، شما فقط چند ثانيه وقت داريد تا توجه مخاطبان را جلب كنيد. يك لوگوي جذاب ميتواند به سرعت توجه بينندگان را جلب كند و هويت اصلي شركت را با روشي جالب انتقال دهد.
تاثير اوليه قوي روي مخاطب
لوگو اولين معرف يك شركت براي مصرفكنندگان است و اگر به خوبي طراحي شود، ميتواند علاقه عموم را جلب كرده و آنها را دعوت كند تا درباره شركت اطلاعات بيشتري كسب كنند. اگر اينطور نباشد، شما مشتريان را از دست خواهيد داد. لوگو، شركت شما را به عنوان يك برند قوي در فضايي حرفهاي معرفي ميكند.
لوگو هويت برند شما است
واقعيت اين است كه طراحي لوگو، نه تنها بخشي از برندسازي شركت است، بلكه به عنوان پايه و اساس شركت نيز محسوب ميشود. رنگ ها، شكلها و فونتها با داستان شركت شما همخواني خواهند داشت، و لوگو مانند صحنهاي، اين داستان را روايت خواهد كرد. بعدها نيز از اين لوگو براي برندسازي استفاده خواهد شد. به طوري كه بر روي سربرگها، كارت ويزيت ها، صفحات فرود، بسته بنديها و فراخوانها،بروشورها و … چاپ خواهد شد.
- شما را به يادماندني ميكند: لوگوها نقطه شناسايي كسبوكارها هستند؛ آنها نمادي هستند كه مشتريان براي شناختن نام تجاري شركتتان، استفاده ميكنند. در حالت ايده آل، همه ميخواهند كه مردم فوراً با نگاه كردن به لوگو، كاربري شركت را در ذهن خود ثبت كنند. از آنجايي كه يك لوگوي خوب، عنصري بصري و زيباييشناختي است، باعث ميشود كه تصوير مثبتي از مارك شما، در ذهن مخاطب نقش ببندد. ياراپلاس متخصص طراحي لوگو در مشهد، با طراحي لوگوي جذاب براي كسبوكار شما، باعث خواهد شد، مخاطبان نام كسبوكار شما را هرگز فراموش نكنند.
- رقابت بهتر: جراتكنيد با لوگوي جذاب، متفاوت به نظر برسيد، زيرا لوگوي شركت به مصرفكنندگان نشان ميدهد كه چرا تجارت شما بينظير است. براي مثال: مطمئناً، ممكن است تعداد زيادي رقيب ديگر در شهر مشهد وجود داشته باشد، اما شما تنها شركتي خواهيد بود كه با طراحي لوگوي متفاوت و جذاب، افراد زيادي را به خود جذب ميكنيد. لوگو دريچهاي براي انتقال ارزشهاي شما است و به مصرفكنندگان نشان مي دهد كه چرا از رقبايتان بهتر هستيد. براي طراحي لوگو در مشهد، ياراپلاس ميتواند تمام انتظارات شما از يك لوگو در سطح رقابتي بالا را برطرف كند.
- وفاداريبه برند را تقويت مي كند: با رشد برند، لوگوي شركت براي طيف گستردهاي از مصرفكنندگان آشنا خواهد بود، و اين آشنايي باعث ميشود، شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر بياييد. براي مثال: وقتي قصد خريد وسايل تمرين را داريد و ناگهان شلوار پيادهروي نايك را مشاهده ميكنيد، فوراً آماده خريد هستيد. چرا؟ زيرا نايك برندي است كه به آن اعتماد داريد. اين اعتماد بر پايه همان لوگو ايجاد شده است و وفاداري به برند را در پي داشته است.
ويژگيهاي لوگوي جذاب
اينكه لوگو چقدر مهم است را با هم بررسي كرديم، قطعا اگر طراحي لوگو با خلاقيت همراه باشد، تاثير بيشتري بر روي اعتبار و محبوبيت برند خواهد گذاشت. در زير پنج ويژگي يك لوگوي عالي آورده شده است.
- ساده: لوگوهاي ساده همانهايي هستند كه افراد به محض ديدن، به راحتي آنها را تشخيص ميدهند. برندهايي كه مردم به راحتي آنان را به خاطر ميآورند. همانهايي هستند كه سادهترين لوگوها را دارند.
- قابليت ارتقا: يك لوگوي عالي بايد به اندازه كافي منعطف باشد تا بتوان در صورت به روز رساني و يا تغيير با گذشت زمان، باز هم به نظر خوب برسد. اين تغييرات توسط اكثر شركتهاي بزرگ مانند گوگل انجام گرفته است.
- بهياد ماندني: يك لوگوي خوب بايد تأثيرگذار باشد. شما ميخواهيد توجه بيننده خود را جلب كنيد و تصويري از خود در ذهنش بجا بگذاريد. پس لوگو بايد به جذاب و تاثيرگذار باشد تا در يادها ثبت شود.
- همهكاره: از ويژگيهاي مهم يك لوگوي خوب اين است كه در هر رسانهاي و با هر نوع مواد چاپي، خوب به نظر برسد.
- مرتبط: لوگو بايد مربوط به كسبوكار و هدف شما باشد. اين ويژگي مربوط به خدمات و يا محصولاتي ميشود كه شما به مشتريان ارايه ميدهيد.
لوگوي قديمي خود را بروز رساني كنيم يا اينكه لوگوي جديد سفارش دهيم؟
لوگو قوي ميتواند تأثير بزرگي در تجارت شما داشته باشد. بعضي اوقات شركتها در همان بار اول انتخاب و طراحي دقيقي را براي لوگوي خود در نظر ميگيرند (مانند نايك) و هرگز مجبور نيستند كه دوباره لوگو خود را بازطراحي كنند. اما بيشتر اوقات، يك لوگو بايد جوري تنظيم شود كه با تغيير و تحولات شركت (يا دنياي طراحي) همگام باشد. اين امر مخصوصا براي مشاغلي با طول عمر زياد، ضروري است. طراحي مجدد لوگو، ممكن است دلهرهآور به نظر برسد. بهتر است قبل از كنار گذاشتن لوگو فعلي، مدتي وقت بگذاريد تا اطمينان حاصل كنيد كه طراحي مجدد واقعاً همان چيزي است كه لازم داريد. پرسيدن 4 سوال اصلي به شما كمك ميكند درك كنيد كه آيا وقت آن رسيده است تا لوگوي خود را تغيير دهيد يا نه؟
- آيا لوگوشما براي دوران سنتي بازاريابي بوده است؟ اين يك سوال ساده و واضح است، اما سوالي است كه ارزش پرسيدن دارد. اگر لوگوي شما در دهه 50 طراحي شده است. احتمالا الان ديگر زمان ورود شما به دوره مدرن است. لوگوي قديمي نه تنها از نظر زيباييشناسي خستهكننده است، بلكه ممكن است با تكنولوژي عصر جديد مانند رسانههاي اجتماعي، تلفنها، تبلتها و غيره سازگار نباشد.
- آياتجارت شما گسترش يافته يا تغيير كرده است؟ آيا به تازگي يك سري محصولات جديد را اضافه كردهايد؟ يا دفتر مركزي خود را گسترش دادهايد؟ يا كارمندان جديدي را استخدام كردهايد؟ اگر تجارت شما به هر روشي گسترش يافته يا تغيير كرده است، ممكن است زمان آن رسيده باشد كه به فكر تغيير لوگوي خود باشيد.
- آياوارد رقابت و بازار جديدي شدهايد؟ مدت زمان طولاني در صدر صنعت خود بوديد و اكنون، به طور ناگهاني يك رقابت جدي را تجربه كردهايد؟ ميتوانيد احساس ترس كنيد و يا اينكه بلند شويد و براي جايگاه خود بجنگيد. بازطراحي لوگو ميتواند به مشتريان نشان دهد كه شما يك شركت مدرن و به روز و آيندهنگر هستيد كه شايستگي اعتماد آنها را داريد.
- آيابا مخاطبان جديدي بروبرو شدهايد؟ شما يك تعداد مشتري دائمي داريد كه به شركت شما وفادارند، اما هر شركتي با مصرفكنندگان جديد روبرو ميشودكه سلايق مدرن و جديدي دارند. طراحي مجدد لوگو
- به شما كمك ميكند با مخاطبان جديد ارتباط برقرار كنيد و همچنان مشتريان دائمي خود را حفظ كنيد.
اگر به يك يا چند سوال فوق پاسخ مثبت دادهايد، ممكن است زمان طراحي مجدد لوگو شما فرا رسيده باشد، اما راههاي ديگري نيز وجود دارند كه شما را از كنار گذاشتن لوگو منصرف كند. شما ميتوانيد به سادگي لوگو خود را به روز رساني كنيد. به روز رساني لوگو، رويكردي با كمترين تغييرات در طراحي است. در طي به روز رساني لوگو، يك طراح با افزودن پيام، به روزرساني رنگها يا ساده كردن كل ظاهر، تغييراتي را متناسب با كاربري كنوني، ايجاد ميكند.
نكاتي در باره طراحي لوگو
- در طراحي لوگو هميشه خلاق باشيد و تقليد نكنيد ، سعي كنيد طراحي تان منحصر بفرد باشد.
- اگر ايده اي براي طراحي لوگو نداريد مي توانيد يكسري كلمات مربوط به آن كار و برند را يادداشت كنيد و ارتباطي بين آنها پيدا كنيد . اين كار مي تواند كمك خوبي براي طراحي يك لوگو باشد .
- براي يك لوگو خوب سعي نكنيد دنبال چيزهاي خيلي پيچيده باشيد گاهي يك ايده ساده و البته و البته يك طراحي خوب مي تواند كافي باشد .
- ايده هايتان را طراحي كنيد بهترين و عالي ترين را انتخاب كنيد . اگر در عمل نتوانستيد به نتيجه رضايت بخشي دست پيدا كنيد سراغ ديگر ايده هايتان برويد و هميشه به يك ايده تكيه نكنيد .
- لوگو بايد معرف و امضا شركت شما باشد پس ساده و زيبا طراحي كنيد.
- يك روش قديمي براي طراحي لوگو كه بيشتر كساني كه به صورت پيشرفته و خيلي حرفه اي كار مي كنند استفاده از كاغذ رديابي است كه روي يك كاغذ معمولي قرار مي گيرد . با اين كار به سرعت طرح اوليه را ايجاد مي كنيد و فقط تغييرات را اضافه و اصلاح مي كنيد .
- با داشتن يك دفتر كوچك كه هميشه همراه تان باشد ، مي توانيد هر زمان كه ايده اي هر چند ساده و جزئي كه به ذهنتان رسيد را طراحي كنيد .
- لوگو در عين سادگي بايد بتواند پيام و هويت برندتان را هم برساند ، اما لزومي ندارد كه شامل همه پيام ها و كارهاي شما باشد و بتواند تمام ارتباطات را با مخاطب برقرار كند .
- لوگو حتما نبايد نمادي از كار و برند را داشته باشد مانند اپل كه يك سيب است و ربطي به گوشي هاي همراه و كامپيوتر ندارد .
- بهترين لوگوها توسط دست طراحي شده اند مانند : اپل ، نايك ، كوكاكولا . پس حتما لوگوهايتان را با دست روي كاغذ طراحي كنيد و در ابتدا نيازي به نرم افزارهاي طراحي نداريد و مي توانيد بعد از اتمام طراحي اين كار را انجام دهيد .( طراحي با دست راحت تر و سريعتر است و آسانتر ايده هاي آني كه به ذهن مي رسد را مي شود رسم كرد )
- از آنجايي كه لوگو ممكن است در ابعاد و اندازه هاي متفاوتي مورد استفاده قرار بگيريد ، در زماني كه با نرم افزار آن را طراحي مي كنيد بايد به گونه اي باشد كه در ابعاد مختلف كيفيت آن كاهش پيدا نكند به همين خاطر استفاده از نرم افزار وكتور كه از نقاط دقيقي تشكيل شده و مي تواند تصاوير را بدون كاهش كيفيت و در هر مقياسي ارائه كند گزينه مناسبي است .
- اگر براي طراحي از نرم افزار استفاده مي كنيد بهتر است فايل هاي قديمي كه آنها را اصلاح و ويرايش كرده ايد را نگهداريد و چنان چه نياز داشتيد به عقب برگرديد و از آنها استفاده كنيد .
- كار شما در جايگاه يك طراح بايد به گونه اي باشد كه قابل مقايسه با كار طراح هاي بزرگ باشد و با گشت در سايت ها و ديدن كارهاي باكيفيت طراحان ديگر مي توانيد در كار خود بيشتر مفيد باشيد و از ايده هاي آن ها الهام بگيريد .
- در طراحي لوگو خود از گريد ها و راهنماها استفاده كنيد . لوگوي شما نبايد مختص به يك زمان باشد در طراحي سعي كنيد از تصاوير هندسي هم استفاده داشته باشيد .
- اگر مي توانيد طرح خود را با چشم تان بسنجديد و اصلاح كنيد و يا از گريدها هم كمك بگيرد به اين نوع طراحي كرد تايپوگرافي مي گويند .
- در طراحي لوگو شما بايد ابتدا بدانيد كه چه مي خواهيد ، نوع كار و برندتان را بشناسيد نوع فونت هايي كه در طراحي استفاده مي كنيد مي تواند همه چيز را درباره برندتان به مخاطب شما نشان دهد .
- بهتر است در طراحي لوگو خود را يك رنگ استفاده كنيد چرا كه بسته به موقعيت و مكاني كه از آن استفاده مي كنيد راحت تر و انعطاف پذير تر است .
- اگر اين امكان را داريد كه يك فونت منحصر بفرد داشته باشيد نترسيد و اين كار را انجام دهيد و فونت ها را اصلاح كنيد.
- اگر اين امكان برايتان فراهم است فونت هاي مناسب را خريداري كنيد و در طراحي هايتان از آن ها استفاده كنيد.
- افزونه هايي هستند كه مي توانيد لوگوي خود را در آنجا تست كنيد . البته اين افزونه ها داراي هزينه هاي ماهانه هستند و رايگان نيستند .
- در طراحي كردن به خود زمان استراحت بدهيد و از طراحي كردن بي وقفه و با خستگي پرهيز كنيد .
- با اعتماد به نفس كامل ، طرح نهايي را به صاحب طرح نمايش دهيد و سعي كنيد از آنها نظر خواهي نكنيد چرا كه در اين مواقع آنها به دنبال نقطه ضعف و قوت طرح مي گردند و اين كار شما را سخت مي كند .
- فايل هاي خروجي خود را به صورت كامل تحويل دهيد فايل به صورت فايل هاي وكتوري ، نسخه CMYK ، نسخه رنگ پنتون ، نسخه تك رنگ سياه و تك رنگ سفيد ، فايل رستر ، JPEG و PNG.
- لوگوي خود را Outline كنيد چرا كه ممكن است لوگوي خود را بروي زمينه سياه قرار دهيد و متوجه توهم نوري شويد و براي اين كار بايد وزن كلي لوگو كاهش پيدا كند .
- استفاده از -UpLock در طراحي لوگو : براي توصيف طرح لوگو ، آيكون ، فونت و متن است و از آنجا كه لوگو بايد تطبيق پذير باشد بايد از-UpLock استفاده كنيد .
- فايل ها را با پسوندهاي مختلف تهيه كنيد چرا كه بسته به اين كه كجا مورد استفاده قرار مي گيرند پسوند و كيفيت آنها ممكن است فرق داشته باشد .مثلا در وب رنگ RGB و پسوند JPEG و اگر شفافيت مد نظر باشد PNG استفاده مي شود . در نسخه هاي چاپي بايد رنگ CMYK مورد استفاده قرار بگيرد .
- شما فرايند يك طراحي را به مشتري خود مي فروشيد نه يك لوگو ، مشتري بايد بداند كه چه آفريندي را شما طي مي كنيد و او بر چه اساسي دارد هزينه پرداخت مي كند و ارزش كار شما را بداند .
- تا حالا شده كه بخواهيد لوگو را به طور مثال بر روي يك خود كار يا شي كوچكي چاپ كنيد و مي بينيد كه اصل مطلب كه لوگو آن را مي تواند نشان دهد كوچك وناخوانا مي شود .پس سعي كنيد كه Tag Line ( اصل مطلب ) را در جاهايي كه فضاي بيشتري براي آن وجود دارد قرار دهيد مانند سربرگ ها .
- با طراحي دقيق و كاربردي شما مي توانيد از لوگو خود در ويديو هاي آموزشي، ويديو معرفي كسب وكار و همچنين در ساخت تيزر تبليغاتي و موشن گرافي استفاده قابل توجهي كنيد.
اگر كار هميشگي شما طراحي لوگو است يا قصد گسترش و بهبود كار خود را داريد يكسري موارد را مد نظر داشته باشيد
درباره طرحي كه قبول كرده ايد تحقيق كنيد .
سعي كنيد توليد ايده داشته باشد .
طرح هاي اوليه را كه به ذهنتان مي رسد را رسم كنيد .
طرح را به متشري نشان دهيد و آنچه را كه مي خواهد اصلاح كنيد .
طرح نهايي را آماده كنيد و در فايل هاي مختلف به مشتري تحويل دهيد .
در طراحي لوگو سادگي را فراموش نكنيد .
نكته
يكي از مهم ترين ويژگي لوگوها اين است كه كاملا منحصل به فرد ميباشد، يعني فقط يك مدل و يك نوع لوگو براي كسب و كار شما وجود دارد كه از آن هيج كسب و كار ديگري استفاده نميكنند.
در برخي لوگوها فقط نام آنها نوشته ميشود و كمتر بر روي طراحي لوگو كار ميشود، اما به نوبه خود خوب از كار در ميآيد به عنوان مثال لوگو شركت سوني اريكسون فقط با لوگو و آرم sony معروف است.
در ادامه چند نمونه از نرم افزارهاي حرفهاي به شما معرفي خواهد شد كه براي طراحي لوگو گزينههاي مناسبي هستند.
نرم افزار GIMP
اين نرم افزار مشابه با نرم افزار فتوشاپ است كه امكانات فوق العادهاي را به صورت رايگان نيز دارد.
شما ميتوانيد با استفاده از اين نرم افزار هم مانند نرم افزار فتوشاپ صفحهاي را باز كنيد و با ابزارهايي كه داخل نرم افزار براي كاربران تهيه شده است شروع به طراحي لوگو كنيد.
با توجه به شكلهايي كه در اين نرم افزار وحود دارد، اين امكان را به شما خواهد داد تا به ساخت لوگو به صورت خلاقانهتر بپردازيد،همچنين ميتوانيد براي طراحي لوگو حرفهاي، ايدههاي خود را روي صفحه GIMP پياده سازي كنيد.
حجم اين نرم افزار در مقايسه با نرم افزار فتوشاپ كمتر بوده است و فضاي مشابهي راب راي طراحي لوگو برايتان ايجاد كرده است.
در نتيجه اكثر افرادي كه از اين نرم افزار استفاده ميكنند، خوشايند و راضي هستند همچنين در ميان بسياري از كاربران كه به دنبال خريد نرم افزارهاي حرفهاي تر نيستند، محبوب است.
نرم افزار Adobe Illustrator
نرم افزار ادوبي ايلوستريتور را ميتوان به عنوان يكي از بهترين نرم افزارها براي طراحي لوگو و فتوشاپ، معرفي كرد. اين نرم افزار جز اندك نرم افزارهايي ميباشد كه به راحتي ميتوانيد داخل آن به طراحي لوگو به صورت حرفهاي اقدام كنيد.
شما به راحتي ميتوانيد با پياده سازي ايدههاي خود بر روي اين نرم افزار قدرتمند، و يا هر آنچه كه به صورت لوگو ميخواهيد بسازيد، را روي صفحه نرم افزار ايجاد كنيد. در نتيجه تمام ايدههاي شما براي طراحي در اين نرم افزار قابل اجرا هستند.
يكي از مزيتهاي استفاده از اين نرم افزار اين است كه شما ميتوانيد در هر ابعاد و اشكالي لوگوي خود را در آورديد، همچنين در هر سايز دلخواهي ميتوانيد لوگوي منحصل با فردي را بسازيد.
در واقع جمله بالا به اين معناست كه شما از لوگوي طراحي شده، در سايزهاي مختلف بسيار كوچك يا بسيار بزرگ بدون هيچ تغييري در كيفيت آن ميتوانيد استفاده كنيد.
نرم افزار ادوبي ايلوستريتور داراي ابزاركهاي فوق العادهاي ميباشد كه داخل ميزكار هود ميتوانيد از طراحي لوگوهاي مختلف لذت كافي را ببريد.
نرم افزار Krita
يكي از حرفهاي ترين نرم افزارهاي عصر جديد براي نقاشيهاي ديجيتالي را ميتوان از نرم افزار Krita نام برد. اگر به طراحي لوگو به سبكهاي نقاشي و كاتالوگي علاقمند هستيد، نرم افزار Krita ميتواند گزينه مناسبي براي شما باشد.
پيشنهاد ميشود كه شما با استفاده از اين نرم افزار، ايدههاي و مدل اوليه خود را به راحتي با ابزارهاي موجود داخل نرم افزار و قلمهاي متنوع آن پياده سازي كنيد و در نهايت طرح نهايي را براي طراحي به صورت حرفهاي به نرم افزار ديگري انتقال دهيد.
شما تنها با استفاده از يك قلم نوري ميتوانيد طرحهاي بسيار جالبي را در اين نرم افزار طراحي كنيد و سپس با استفاده از تنوع رنگ بنديهاي مختلف بر لوگو روي لوگو آن را تست كنيد و پس از تكميل نهايي از نرم افزار درخواست خروجي لوگو را بگيريد.
طراحي لوگو در مشهد توسط ياراپلاس
لوگو شما اولين چيزي است كه مخاطبان با ديدين آن، با برند شما ارتباط برقرار ميكنند. اين بايد اولويت و مركز تمام فعاليتهاي بازاريابي شما باشد. اگر لوگو نداريد، ياراپلاس با گروهي حرفهاي براي طراحي لوگو در مشهد، فرصتي را براي شما فراهم ميكند كه تجارت خود را در ذهن مخاطبان خود ثبت كنيد. طراحان لوگوي ما، ميتوانند به شما كمك كنند تا با طراحي لوگو در مشهد، تصويري منحصر به فرد و مؤثر براي برند خود ايجاد كنيد كه نشانگركيفيت شركتتان باشد.
خلاقيت و رابطه ي آن با طراحي لوگو
امروزه طراحي لوگو و آرم يكي از دغدغههاي ذهني صاحبان شركتها و مديران كسبوكار قرار گرفتهاست. اين مسئله كاملا طبيعي است چرا كه طراحي لوگو يكي از مراحل اوليه راهاندازي يك كسبوكار است. لوگوي هر كسبوكار يك داستان سازگار است كه شما از طريق گرافيك منحصر به فرد خودتان آن را تعريف ميكنيد.
اين داستان وارد ذهن مشتريانتان ميشود و اگر در كارتان خلاقيت و استراتژيهاي فوقالعاده بهكار برده باشيد اين داستان براي هميشه در ذهن مشتريانتان باقي ميماند. حال بايد به ايده و سپس مهمترين اصل طراحي لوگو يني خلاقيت بپردازيم. خلاقيت همان چيزي است كه همه طراحان گرافيك بهدنبال آن هستند چرا كه اين پارامتر قرار است از پارامترهاي ديگر تمايز بيشتري ايجاد كند. خلاقيت و رابطهي آن با طراحي لوگو بحثي است كه هر گرافيست و طراحي بايد به آن بپردازد. پس بايد كمي راههاي بهكار بردن خلاقيت در طراحي يك آرم و لوگو را ياد بگيريم. اما قبل از آن اجازه دهيد به يك اصل مهم بپردازيم.
يك لوگوي استاندارد چه خصوصياتي دارد؟
بحث خلاقيت و رابطهي آن با طراحي لوگو براي پيشرفت بيزينس و ديده شدن بيشتر كسب و كار شما يك اصل انكار ناپذير است. اما در طراحي يك لوگوي استاندارد علاوه بر خلاقيت بايد پارامترهاي ديگري نيز رعايت شود. به خاطر داشته باشيد كه لوگوي شما معرف و هويت كسب و كار شما است و بايد متناسب با حوزهاي كه در آن فعاليت ميكنيد طراحي شود. اكثر افراد هزينه كردن براي طراحي لوگو را امري غير ضروري ميپندارند.
اما اگر ميخواهيد بيزينس شما هميشه جايي در ذهن مخاطب داشته باشد و بين رقيبان و همسويان خود شاخص باشد بايد براي طراحي لوگو هزينه كنيد! چرا كه شما در كسب و كار خود قادر هستيد هر زمان كه اراده كنيد طراحي پوستر، بيلبورد و بروشورهاي خود را مطابق ميلتان تغيير دهيد. اما همانطور كه گفتيم لوگوي كسب و كار شما قرار است.
روايتكنندهي داستان شما باشد بنابراين نميتوان دائما آن را تغيير داد چرا كه همهي هدف ما در اين راستا حك شدن برند شما در ذهن مخاطبان است. بنابراين اگر برنامهاي طولاني مدت براي كسب و كار خود داريد، هزينه كردن براي طراحي لوگو اولين گامي است كه بايد برداريد. در ادامه به بررسي ويژگيهاي يك لوگوي خلاقانه و استاندارد ميپردازيم.
1.سادگي در عين زيبايي
هر چقدر لوگوي شما طراحي سادهتري داشته باشد، ميزان اثرگذاري آن بر مخاطب بيشتر است. ميتوان به اين مورد به عنوان يك اصل نگاه كرد كه زيبايي در سادگي نهفته است. تنها كافيست لوگوي شما زبان برند شما باشد و همهي آن چيزي كه مخاطب بايد از اسم و رسم برند شما بداند را به صورت خلاقانه در خود جاي دهد. به يك لوگوي شلوغ و پركار فكر نكنيد!
2.لوگويي طراحي كنيد كه منعطف باشد
طراحي لوگو براي يك بيزينس بايد به گونهاي باشد كه بتوان بدون تغيير ماهيت، از آن در پلتفرمهاي مختلفي نظير وبسايت، تابلوهاي تبليغاتي، كارت ويزيت، محصولات چاپي و… استفاده كرد. اينجاست كه موضوع خلاقيت در طراحي لوگو اهميت بيشتري پيدا ميكند چرا كه سبك طراحي اين لوگو بايد براي جاي گرفتن در اين رسانههاي مختلف مناسب باشد.
دانستن اهميت خلاقيت و رابطهي آن با طراحي لوگو به شما كمك ميكند با يك لوگوي خلاقانه و قوي يك هويت انحصاري براي برند خود بسازيد. در واقع نقطه تمايز بين شما و رقيبانتان درست همينجا است! جايي كه شما از خلاقيت بهره ميگيريد و لوگويي طراحي ميكنيد كه منجر به انتقال حس اعتماد به مشتري و ترغيب او به خريد محصول يا خدمات شما ميشود.
كمپين ديجيتال ماركتينگ همان استراتژي ديجيتال ماركتينگ است؟! خير؛ كمپين ديجيتال ماركتينگ شما پايه و بناي استراتژي شماست!!
براي درك جمله ي بالا، بايد مفهوم هر كدام از دو واژه ي كمپين و استراتژي را به خوبي درك كنيد؛ استراتژي به معناي وجود يك نقشه ي راه براي رسيدن به يك هدف مطلوب است، لزوما قرار نيست حتما استراتژي هاي پرهزينه و دشوار را براي كار خود تعريف كنيد، همين كه استراتژي قدرتمند و كارآمدي را براي ادامه ي راه پيش گرفتيد، شما نيمي از مسير را طي كرده ايد و اما كمپين ديجيتال ماركتينگ چيست!؟
كمپين ديجيتال ماركتينگ شما اقداماتي در استراتژي شماست كه به شما كمك كند تا سريع تر به آن هدف مطلوب دست يابيد.
منبع : آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس