طرح لايه باز كارت ويزيت

آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس، آماده ارائه خدمات تبليغات مجازي براي كسب و كارها، مشاوره رايگان 05137571626

طرح لايه باز كارت ويزيت

۷۱ بازديد

طرح لايه باز كارت ويزيت چيست؟ چرا بهتر است از طرح‌هاي لايه باز براي طراحي كارت ويزيت استفاده كنيم؟ طرح  لايه باز كارت ويزيت بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟ psd چيست؟ اين موارد از متداول‌ترين سؤالاتي است كه در اين زمينه پرسيده مي‌شود و ما در ادامه قصد داريم به اين قبيل سؤالات پاسخ دهيم.

به طور كلي طرح لايه باز، فايل‌هاي گرافيكي هستند كه در آن مي‌توان تمام المان‌هاي موجود در آن را ويرايش كرد. در طرح‌هاي لايه باز از متون، تصاوير و افكت‌هاي گوناگوني استفاده مي‌شود و شما قادر خواهيد بود با توجه به سليقه و نوع نياز كسب‌وكارتان طرح‌ها و نوشته‌هاي آن را تغيير دهيد يا در صورت عدم رضايت  از طرح اوليه كارت ويزيت مي‌توانيد بخش‌هايي از فايل را حذف كرده و به جاي آن‌ از طرح‌هاي جديد استفاده كنيد.

طرح لايه باز

فايل psd  چيست؟

در طرح‌هاي لايه باز از فرمت‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود. رايج‌ترين فرمت psd است كه به نرم‌افزار فتوشاپ مربوط مي‌شود. در طرح لايه باز كارت ويزيت نيز از همين فرمت استفاده مي‌شود. به اين صورت كه بعد از طراحي كارت ويزيت، فايل را با استفاده از فرمت psd ذخيره مي‌كنند تا قابليت ويرايش داشته باشد.  همچنين در صورت استفاده از اين فرمت مي‌توانيد فايل طراحي شده را براي كارفرما خود بفرستيد تا در صورت عدم رضايت بتوانيد بخش‌هايي از آن را تغيير دهيد.

ويژگي‌هاي طرح لايه باز كارت ويزيت

بر روي كارت‌هاي ويزيت معمولاً اطلاعات مهم شركت درج مي‌شود پس بايد در انتخاب مطالب دقت كافي داشته باشيد زيرا كه به دليل ابعاد كوچك كارت، اطلاعات محدودي را مي‌توانيد روي آن چاپ كنيد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه در صورت استفاده از طرح لايه باز كارت ويزيت، تا قبل از چاپ نهايي مي‌توانيد محتواي متني و تصويري خود را تغيير دهيد.

شما براي چاپ يك طرح گرافيكي نيازمند كاغذ باكيفيت و استاندارد هستيد تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن كارت ويزيت خود را به مشتريانتان ارائه دهيد. در انتخاب كارت ويزيت از كاغذ‌هاي بي‌كيفيت استفاده نكنيد زيرا كارت ويزيت نشان‌دهنده شخصيت برند شما است. بنابراين بهتراست با انتخاب كارت ويزيتي استاندارد به برند خود اعتبار ببخشيد.

در هنگام  طراحي لايه باز كارت ويزيت به فونت استفاده شده در آن دقت كنيد. برخي از فونت‌ها براي كار‌هاي خاصي طراحي شده‌اند كه استفاده از آن‌ها در نوشته‌‌هاي كار ويزيت انتخاب مناسبي نيست. براي مثال فونت ترافيك براي تبليغات محيطي فونتي مناسب و مطلوب است اما استفاده از آن براي كارت ويزيت توصيه نمي‌شود. به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

طرح لايه باز كارت ويزيت

براي طرح لايه باز كارت ويزيت خود از فونتي اختصاصي استفاده كنيد و از گرافيست خود بخواهيد كه فايل گرافيكي را با فرمت psd براي شما ارسال كند تا بتوانيد از فونت اختصاصي شركت در آن استفاده كنيد. همچنين به خاطر داشته باشيد كه در طرح لايه باز كارت ويزيت بايد از لوگو كسب‌وكارتان استفاده كنيد. 

در طراحي لوگوي خود بسيار دقت كنيد زيرا كه طرح‌هاي گرافيكي بيشتر در حافظه مردم جامعه باقي مي‌ماند و در صورت استفاده از طرح مناسب مي‌توانيد ارتباط خوبي با مخاطبان خود ايجاد كنيد.

چرا استفاده از كارت ويزيت براي يك كسب‌وكار ضروري است؟

با توجه به امروزه بيشتر راه‌هاي ارتباطي شركت‌ها با مشتريان از طريق فضاي مجازي صورت مي‌گيرد، اما اين مسئله از ارزش كارت ويزيت چيزي كم نمي‌كند. كارت ويزيت نخستين قدم براي ارتباط با مشتري است.

در كسب‌وكارها هدف اصلي ايجاد يك رابطه طولاني‌مدت با مشتري  مي‌باشد و اگر در گام اول برقراري ارتباط با مشتري قدمي محكم برداريد مي‌توانيد از به دست آوردن مشتري وفادار اطمينان حاصل كنيد.

  1. كارت ويزيت باعث افزايش پيگيري مشتري مي‌شود.

هنگامي كه با مشتري روبه‌رو مي‌شويد با برقراري ارتباط مؤثر مي‌توانيد نظر او را به بيزينس خود جلب كنيد.
پس از اين گفتگوي مؤثر بايد به مشتري خود فرصت فكر كردن بدهيد و با دادن كارت ويزيت از او بخواهيد كه در زمان مناسب براي صحبت‌هاي نهايي با شما تماس بگيرد. كارت ويزيت در واقع براي افزايش ارتباط با مشتري طراحي شده است.

از اين رو وجود يك كارت ويزيت زيبا و درخور كسب‌وكارتان مي‌تواند نقش مهمي در موفقيت و افزايش مشتريان شركت داشته باشد. همان‌طور كه در بخش قبلي اشاره كرديم، بهتر است كه از طرح لايه باز كارت ويزيت استفاده كنيد تا در صورت ايجاد تغييراتي در آدرس و شماره تماس  شركتتان بتوانيد به راحتي آن را ويرايش كنيد. در طراحي كارت ويزيت‌ها طرح‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده  تا بتوانيد با توجه به نوع كسب‌وكارتان بهترين نمونه را انتخاب كنيد.

طرح لايه باز كارت ويزيت

  1. افزايش اعتبار كسب‌وكار به وسيله كارت ويزيت

استفاده از كارت ويزيت اين حس را به مخاطب القا مي‌كند كه شما براي كسب‌وكارتان ارزش قائليد. برخي مديران شركت‌ها بعد از اتمام جلسه، اطلاعات و شماره تماس شركت را بر روي كاغذ مي‌نويسند و در اختيار مخاطب قرار مي‌دهند كه اصلاً خوشايند نيست و مدت‌هاست كه اين شيوه منسوخ شده زيرا باعث به اعتبار برند شما ضربه مي‌زند.

 

3.با استفاده از يك شعار خلاقانه به بيزينس خود اعتبار ببخشيد.

در طراحي لايه باز كارت ويزيت كسب‌وكار خود خلاق باشيد. شما علاوه بر اطلاعات اوليه مي‌توانيد از شعاري زيبا نيز استفاده كنيد تا مخاطب خود را وادار كنيد كه مشتاقانه به صحبت‌هاي شما گوش دهد. با انتخاب شعاري كوتاه و جذاب مي‌توانيد هدف خود را از تاسيس كسب‌وكارتان به مخاطب اعلام كنيد و توجه بيشتري  از مشتريان خود دريافت كنيد. به طور كلي خلاقيت در زمينه‌هاي مختلف مي‌تواند باعث رونق كسب‌وكار شود.

4.كارت ويزيت در حافظه‌ي تصويري مخاطب مي‌ماند.

بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه مخاطبان و مشتريان شما از حافظه‌ي تصويري قوي‌ برخوردارند؛ از اين رو در طراحي گرافيكي طرح لايه باز كارت ويزيت مطلوب است كه از طرح‌هاي جذاب و زيبا استفاده كنيد. همچنين توصيه مي‌شود كه در كارت ويزيت لوگوي شركت را درج كنيد تا باعث افزايش توجه مشتري به برند كسب‌وكارتان شويد.

چه اطلاعاتي را روي كارت ويزيت چاپ كنيم؟

همان‌طور كه اشاره شد كارت ويزيت نخستين راه ارتباطي با مشتري است. در كشور ايران اهميت چنداني به بخش گرافيكي و محتواي كارت ويزيت داده نمي‌شود و از اين رو بازخورد مناسبي از مشتريان دريافت نمي‌شود. كارت ويزيت استاندارد و باكيفيت بايد خوانا، حرفه‌اي و جذاب طراحي شود.

طرح لايه باز كارت ويزيت

  1. توجه به محتوا و فرم

اطلاعاتي كه بر روي كارت درج مي‌شود و همچنين سبكي كه در طراحي كارت ويزيت انتخاب مي‌كنيد،  تأثير
بسزايي در جذب مشتري دارد.  توصيه مي‌كنيم كه در طراحي كارت ويزيت اطلاعات تماس خود را با شعار و لوگويي زيبا جذاب كنيد.

  1. نام و عنوان شغلي

بهتر است كه بر روي كارت ويزيت نام مدير و همچنين عنوان شغلي ذكر شود. اما توجه داشته باشيد كه معرفي‌نامه خود را طولاني نكنيد زيرا با طولاني شدن متن بايد از فونت كوچك‌تري استفاده كرد كه خوانايي محتوا را كاهش مي‌دهد. بعضي افراد در زمينه‌هاي مختلفي مشغول فعاليت‌اند و تمام اين موارد را در كارت ويزيت ذكر مي‌كنند كه اين مسئله تأثير مثبتي بر ذهن مخاطب ندارد پس بهتر است كه براي بيزينس‌ها مختلف خود از كارت‌هاي ويزيت متفاوت استفاده كنيد.

  1. معرفي صحيح كسب‌وكار

اكثر مخاطبان  به اسامي و نام شركت‌ها توجه زيادي نمي‌كنند بلكه نوع بيزينس و نيازي كه كسب‌وكار شما آن را  برطرف مي‌كنيد، براي آن‌ها ارجحيت دارد. معمولاً افراد توجهي نمي‌كند كه نام مديرعامل شركت چيست يا نويسنده كتاب چه كسي است بلكه براي مخاطبان نوع بيزنيس يا محتواي كتاب حائز اهميت است پس شما مي‌توانيد با استفاده از متن‌هاي جذاب توجه  مخاطب را به كسب‌وكارتان جلب كنيد.

  1. درج اطلاعات تماس و شبكه‌هاي اجتماعي

اطلاعات تماس، آدرس شركت و آدرس شبكه‌هاي اجتماعيتان را در طرح لايه باز كارت ويزيت خود ذكر كنيد. استفاده از شماره تماس مديرعامل نمي‌تواند انتخاب مناسبي باشد بلكه مطلوب است كه از آيدي تلگرام يا شماره تماس ثابت شركت استفاده كنيد.  كارت‌ ويزيت‌هاي موجود در بازار در انواع طرح‌هاي مختلف وجود دارند كه شما با توجه به سليقه‌تان مي‌توانيد آن‌ها را انتخاب كنيد. همچنين سايت pixel psd بهترين طرح‌هاي لايه باز كارت ويزيت را در سايت خود قرار داده است كه مي‌توانيد از اين طرح‌ها نيز براي كارت ويزيت خود استفاده كنيد.

وب سايت پيكسل پي اس دي آماده ارائه انواع طرح هاي لايه باز به طراحان و علاقه مندان به اين قسمت از هنر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.