ارزان ترين و با كيفيت ترين طرح هاي لايه باز

آژانس ديجيتال ماركتينگ ياراپلاس، آماده ارائه خدمات تبليغات مجازي براي كسب و كارها، مشاوره رايگان 05137571626

ارزان ترين و با كيفيت ترين طرح هاي لايه باز

۷۷ بازديد

همان‌طور كه مي‌دانيد طراحي گرافيك نقش بسزايي در كسب و كارهاي امروزي ايفا مي‌كند. بستر اينترنت فضاي ايده‌آلي را براي صاحبين كسب و كارها فراهم كرده است تا به راحتي از طريق اين فضا كسب و كار خود را خود را به افراد معرفي كنند. اما نكته‌‌ي حائز اهميت اين است كه اين بيزينس‌ها براي توليد محتواي گرافيكي خود نيازمند طراحي گرافيك هستند و نمي‌توانند تاثر آن بر جلب نظر مخاطب را انكار كنند.

شما به عنوان يك كسب و كار چه در فضاي آنلاين و چه آفلاين براي معرفي بهتر خود به ابزارهايي چون كارت ويزيت، بروشور، طراحي وب سايت و ... نياز داريد. طبيعتا هر يك از اين موارد هزينه‌اي خواهند داشت؛ به همين‌خاطر شايد يكي از دغدغه‌هاي صاحبان مشاغل، محاسبه هزينه طراحي باشد. به نظر شما هزينه طراحي به چه فاكتورهايي بستگي دارد؟ قبل از اينكه به سراغ اعداد و ارقام برويم، با لزوم طراحي گرافيك در كسب و كارها بيشتر آشنا شويد.

هزينه طراحي

چرا بايد از طراحي گرافيك استفاده كنيم؟

شايد به عنوان يك كسب و كار اولين سوالي كه ذهنتان را مشغول مي‌كند اين باشد كه اصلا چرا بايد از طرح‌هاي گرافيكي استفاده كنيم؟ يكي از روشن‌ترين دلايل اين امر، ارتباط گرفتن با مخاطب است. اگر كسب و كاري داريد و نيازمند اين هستيد تا مخاطب خود را به مشتري تبديل كنيد، قبل از هر چيزي بايد بتوانيد به ارتباطي موثر با مخاطب دست يابيد. در دنياي رقابتي كسب و كارهاي امروزي، جلب توجه افراد از طريق طرح‌هاي گرافيكي يك عنصر لازم براي باقي ماندن در دنياي تجارت به شمار مي‌رود.

شما مي‌توانيد پيام كسب و كار خود را به جاي هزاران كلمه، تنها با يك تصوير به مخاطب منتقل كنيد؛ همين موضوع سبب شده تا اكثر برندها به فكر محاسبه هزينه طراحي باشند. به عنوان يك بيزينس، برندسازي براي شما از اهميت زيادي برخوردار است و طرح‌هاي گرافيكي مي‌توانند به راحتي چهره‌اي مطلوب از برندتان در ذهن مخاطب بسازند. بدون داشتن يك لوگوي مناسب و يا حتي كارت ويزيت، چگونه مي‌خواهيد در ذهن مخاطب باقي بمانيد؟  

هزينه طراحي لوگو به چه فاكتورهايي بستگي دارد؟

همان‌طور كه كمي پيش هم گفتيم يكي از نيازهاي ابتدايي هر كسب و كاري مخصوصا كسب و كارهايي كه در حوزه آنلاين مشغول به فعاليت هستند، داشتن يك لوگوي تجاري منحصربه‌فرد است. تعرفه طراحي لوگو بسته به طرح انتخابي و گستردگي آن مي‌تواند متفاوت باشد. اما موضوعي كه در طراحي بايد به آن دقت كنيد اين است كه لوگوي شما بايد بتواند مفهوم و هدف تجاري شما را به خوبي به مخاطب القا كند. فراموش نكنيد كه اين لوگو تمام چيزي است كه مخاطب در نگاه اول از برند و بيزينس شما مي‌بيند؛ آيا حس خوبي نسبت به شما و كسب و كارتان پيدا مي‌كند؟

طراحي لوگو انواع گوناگوني دارند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به طراحي لوگوتايپ، لوگو تصويري، لوگو تركيبي و لوگو مونوگرام اشاره كرد. بنابراين محاسبه هزينه طرح لايه باز آن نيز به اين انواع، طرح انتخابي، سابقه و تجربه طراح گرافيك بستگي دارد.

 3 قانون طلايي براي طراحي لوگو

فراموش نكنيد كه لوگوي شما، نمايانگر چهره برند و تجارت شما است. بنابراين براي اينكه قادر باشد هدف اين كسب و كار را به خوبي به مخاطب القا كند، بايد قوانين و اصولي در طراحي آن لحاظ شده باشد. قوانين زير جزو قوانين اوليه و ضروري براي طراحي هر گونه لوگو هستند.

  1. استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها

يك طراح حرفه‌اي به خوبي تئوري رنگ‌ها را درك مي‌كند و مي‌تواند از رنگ‌ها به صورت هوشمندانه استفاده كند. به عنوان مثال بايد از رنگ‌هايي استفاده شود كه در چرخه رنگ به يك‌ديگر نزديك‌تر هستند.

  1.  سبك طراحي بايد مختص به سازمان باشد

براي چه كمپاني و يا سازماني قصد طراحي يك لوگو داريد؟ دقت كنيد كه سبك و سياق طراحي بايد با اهداف و ويژگي‌هاي اين سازمان متناسب باشد. مطمئنا سلايق مخاطبان هر كسب و كاري متفاوت است و هدف نهايي اين اقدام نيز جلب نظر مخاطب است.

  1.  در حافظه مخاطب بماند

اگر طراحي لوگوي شما به گونه‌اي باشد كه به راحتي در ذهن افراد بماند، اين طرح موفقيت آميز بوده است. آيا اگر مخاطبان شما جايي ديگر اين لوگو را ديدند شما و كسب و كارتان را به خاطر مي‌آورند؟

هزينه طراحي

محاسبه هزينه طراحي كارت ويزيت

بعد از لوگو يكي‌ديگر از نيازهاي اكثر كسب و كارها، طراحي كارت ويزيت است. كارت ويزيت يكي از ساده‌ترين ابزارهاي تبليغاتي هر كسب و كاري به شمار مي‌رود و به سادگي مي‌تواند شما را به مخاطب معرفي كند.  به همين‌خاطر بهتر است بدانيد تعرفه كارت ويزيت نيز به چه عواملي بستگي دارد. همانند طراحي لوگو، براي كارت ويزيت هم بايد فاكتورهايي مانند طرح انتخابي، سابقه طراح به علاوه جنس و سايز اين كارت را در نظر گرفت.

به عنوان مثال امروزه براي جلوه بيشتر اين كارت‌ها از روكش‌هاي سلفون مات و براق لمينت استفاده مي‌كنند كه اين موضوع مي‌تواند هزينه طراحي آن را متغير كند. يكي‌ديگر از مواردي كه بر تعرفه آن تاثيرگذار است، افزودن سطح‌ نقره‌كوب، طلاكوب و يا UV به كارت‌ها است كه اين روزها مورد استقبال افراد واقع شده است. براي اطلاع دقيق از تعرفه‌ها مي‌توانيد به سايت Pixel psd مراجعه كنيد.

ضرورت طراحي كاتالوگ براي كسب و كارها

اين روزها كمترين كسب و كاري را پيدا مي‌كنيد كه به كاتالوگ نياز نداشته باشد؛ به همين‌خاطر ممكن است يكي‌ديگر از دغدغه‌هاي افراد، محاسبه هزينه طراحي كاتالوگ باشد. همانند لوگو و كارت ويزيت، كاتالوگ و بروشورها نيز يكي‌ديگر از ابزارهاي معرفي يك برند به شمار مي‌روند؛ با اين تفاوت كه شما در طراحي كاتالوگ آزادي عمل بيشتري داريد و مي‌توانيد اطلاعات جامع‌تري از فعاليت و هدف كسب و كارتات به مخاطب ارائه دهيد. نوعي طراحي آن‌ها با توجه به ماهيت كسب و كار متفاوت است؛ بنابراين تعرفه‌ي آن‌ها نيز مي‌تواند متغير باشد. به عنوان مثال بروشورها مي‌توانند تك برگي، لتي و يا دفترچه‌اي باشند. به علاوه سايز كاتالوگ، جنس ورقه‌ها و نوع طراحي آن همه و همه بر تعرفه نهايي اثرگذار هستند.  

طراحي بسته‌بندي محصولات؛ يكي‌ديگر از ابزارهاي تبليغات

تا كنون به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه طراحي بسته‌بندي محصولاتي كه به مشتري ارائه مي‌دهيد بايد متفاوت از ديگران باشد؟ اگر كسب و كار شما به گونه‌‌اي است كه محصول و كالايي ارائه مي‌دهيد، نوع طراحي و ارائه اين محصول تاثير بسزايي بر ميزان سود و فروش شما خواهد گذاشت. محاسبه هزينه طراحي بسته‎بندي محصولات نيز به عواملي چون انتخاب متريال و يا جنس بسته‌بندي، انتخاب قالب و شكل آن، المان‌هاي گرافيكي و ... بستگي دارد.

فراموش نكنيد كه جلوه محصول شما تعيين مي‌كند كه مشتري از آن استفاده كند يا خير؛ در واقع مي‌توان اين‌طور گفت كه فضاي بيرون محصول شما بايد حاكي از محتويات داخل آن باشد. يك طراح گرافيك حرفه‌اي مي‌تواند به گونه‌اي بسته‌بندي محصولات شما را طراحي كند كه مخاطب را ترغيب كند تا از اين محصول استفاده كند.

هزينه طراحي

از فوايد طراحي گرافيك غافل نشويد

تا اينجاي مطلب به اكثر ابزارهاي تبليغاتي كه با كمك طرح‌هاي گرافيكي مي‌توانيد آن‌ها را در اختيار داشته باشيد اشاره كرديم. لوگو، كارت ويزيت، بروشور و ... همه جزو ابزارهاي ضروري براي هر كسب و كاري هستند. بعد از محاسبه هزينه طراحي، آگاهي از فوايد آن مي‌تواند به شما كمك كند تا با استراتژي‌هاي مناسب‌تري براي طراحي اين المان‌ها قدم برداريد.

  1. منجر به افزايش فروش مي‌شود

همان‌طور كه در طول متن هم به صورت مختصر اشاره كرديم، اين طرح‌هاي گرافيكي با جلب نظر مخاطب باعث افزايش فروش كسب و كارتان مي‌شوند. اين روزها مردم بيش از گذشته از طرح‌هاي گرافيكي استقبال مي‌كنند و مي‌تواند به راحتي با آن‌ها ارتباط برقرار كنند. اما اين نكته را هم فراموش نكنيد كه اين هدف زماني محقق مي‌شود كه در طراحي لوگو، كارت ويزيت و ... از طرح‌هاي موثر و متناسب استفاده كنيد.

  1. برجسته كردن نام تجاري يك برند

يكي‌ديگر از فوايد و هدف استفاده از طرح‌هاي گرافيكي، برجسته كردن يك برند هستند. شما اگر بخواهيد هدف از راه‌اندازي كسب و كار خود را با كلمات به مخاطب منتقل كنيد ممكن است در حافطه مخاطب نماند؛ در حالي كه تنها با يك طرح گرافيكي موثر مي‌توانيد برندتان را براي هميشه گوشه‌اي از ذهن مخاطب ماندگار كنيد. به همين‌منظور با محاسبه هزينه طراحي و در نظر گرفتن همه جوانب مي‌‌توانيد به سادگي براي برندسازي خود قدم برداريد.

  1. مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد مي‌كنند

از جمله فوايد ديگر داشتن لوگو و كارت ويزيت و ... اين است كه مخاطب شما را به رسميت مي‌شناسد و راحت‌تر مي‌تواند به خدمات و كسب و كارتان اعتماد كند. در صورت نداشتن اين ابزارها نه تنها ناشناخته باقي مي‌مانيد، بلكه مخاطبانتان نيز به سختي به مشتري وفادار كسب و كارتان تبديل مي‌شوند.

جمع‌بندي

اگر تاثير طرح‌هاي گرافيكي در رقابت با ساير برندهاي موجود در بازار را دست كم نگيريد، به راحتي مي‌توانيد توجه مخاطبان را به خود و كسب و كارتان جلب كنيد. لوگوي تجاري، كارت ويزيت، طراحي بروشور و كاتالوگ از ملزومات هر كسب و كاري به شمار مي‌روند و شرط موفقيت آميز بودن آن نيز، به كار گرفتن يك طراح باتجربه است. از آنجايي كه محاسبه هزينه طراحي به عوامل متعددي بستگي دارد، بهتر است بعد از انتخاب طرح نهايي راجع به جزئيات كار و تعرفه‌هاي آن با چند طراح مشورت كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.